Ağustos 15, 2009

Bal Mumu


ah, farazi basamaklarım
hesabı beşikten kertilme
çok küskün tanıklarım

ah, pasaklım, paspas aklım
sayfaları ezelden dürülme
sır ayna paslı aklım

isterim erimesin yarınlarım
ve on dokuzumun balmumları

nasır tutmuş dualarım
sıkı tutunun
bu kez karşım

petekler diyarı

***

(ey balmumu,
lafazanlığım doğruldu sana, hatırla
sar yaralarımı
sarmaşıkla
ki bitmesin
bitlenmesin bu ademin düşdüzüm kelamları semaya)

-şimdi dökeyim kurtlarımı:

kaç arı
doğurabilir seni
şehvetsiz bir aynada?

-geri sarayım plakları:

utanma! tek kulağıma fısıl de,
kim öğütür azılı dişlerde
düsturulmuş anlatları?

-belden kırayım yapbozları:

kim öğütler ruha kazılı
serzenişlerde
hadım edilmiş nasihatları?

-kaç! durma gülüm buralarda

söndürebilir seni her an
rutup etli bir yangı parçası

(anlamsız)

***

(olsun piç birimiz
susarsa iç kirimiz,
sönmeyelim hiçbirimiz
haydi,
haydi yakalım
yıkalım yedi cihanı...)

aklım,
zemh eriyince petekte üşür her nakşım
akalım sihirlere dirhem dirhem
gururla kalksın tek naaşım!

aklım
ah aklımın
saklımın al mumları,
bıraktım boşluğa
ben ki sabırtaşımı
santim santim eriyor on dokuzumun balmumları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder