Ekim 01, 2010

Karanlık Bozkır Hatıratı

















Limon bahçemizin en limonsuz köşesinde
Yanımda, bahçemiz için aldığım sedef tabure toprakta oturuyorum
Biraz daha otursam üzüm salkımı olacağım haberim yok!
Biraz daha gelmesen damarlarımdan boğazına şarap dolduracağım
Hatta üstüne dökülürüm biraz, lekem kusursuzdur bilirsin asla çıkmaz...

Şu kirazlı bahçenin sahibi Selim Amca
Oğlu siyasal olaylardan, apar topar götürülmüş
Zehir gibi akıllı oğlan boylu poslu yakışıklı
Firar etmeye çalışmış cehennemin baskısından
Cesedini almışlar Filistin Askısı’ndan
Kendi söylemiyor tabii; ama toprağa hırsla vurmasından anlıyorum
Kelepçelerin ukalalığını kırmak ister gibi
Öyle deşiyor toprağını, gözleri en az otuz senelik nemli

Ceviz ağaçları var hani köşe tarlada
Onlar Deli Abdo’nun
Abdullah seneler önce, kurşuni tenli bir kızcağız sevmiş
Kız da karayağız mert delikanlı Abdo’yu
Köylerinin en tenha ama aşkları için bir o kadar aydınlık yerlerinde
El ele bu toprağın en kutsal masallarını anlatmışlar birbirlerine
Abdo yetim, müebbet gariban, verememiş tabii başlık parasını kızın
Kız dördüncü karısı olmuş kenevir satan tek gözü kör bir hırsızın
Tahmin ettiğin gibi bunları Abdo anlatmadı bana
Ceviz ağaçlarına dudaklarını dayayıp
Elleriyle göğsünü yırtarcasına ağlamasından tercüme ettim
Gözlerinin güneşe aksinden tecrübe ettim

Şu çorak tarlanın sahibi Fatma Ana
Kocası Yetmiş Dört’te deniz olmuş vatana
Kıbrıs lafı edince gururla hüzünlenir dururmuş
Kocasının denize en güzel hediye gibi düştüğü senenin başı
Oğlu Hasan, rahmine düşmüş
Yirmi yılı doldurmazken kocasının naaşı
Hasan güneydoğuda gönüllü şehit düşmüş
Bu tarlaya hiçbir şey ekmez Fatma Ana
Ektiği filizlerin ağaç olmasını bekler
Yalnız ve gurur dolu sessiz ağıtlarla
Onun hikayesi türkü olmuştur bu topraklarda
Kendisinden duyulmaz ama onun dışında söylenir tüm dudaklarda

Görüyorsun büyük kasabamın hikayesini sevgilim!
Ölüm kadar sade ölümsüzlük kadar güzelim,
Mazoşist bir sevda gerekir seni ve bu toprakları sevmek için
Fazlasıyla serseri yeteri kadar mazoşistim
O kadar çok batmışım ki çamurdan keder seline
İçimde en masum çocuklar birbirini öldürüyor gerine gerine!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder